Wednesday, March 2, 2011

Natural Hair Apparel

Even though it's only March, it's starting to warm up here in Mississippi . That means more casual outings, which means a need for more casual clothes. As I do more reading and searching the web for natural hair information, I often come across sites with cute tees, totes, etc. celebrating natural beauty. I wanted to share some of them with y'all just in case you wanted to buy me a birthday gift.

I love this Retro Chic T-shirt over at Only thing I wonder about is how long the image would last. I've had bad luck with tees that had that kinda foil-like detailing on it. One or two washes and it was over! But of course this could be a lot better quality than what I had. I hope so, cuz I really want this shirt!

CafePress has tons of cute natural hair tees. I love this Kinky tee and how the word was used as an anagram. The word nerd in me is pleased!

This super cute "No exception" shirt is also from Cafe Press. I feel like I should wear this to church for all those older folks who say I look soooo much better with straight hair!

Through Twitter, I discovered YoungBlackNappy. They have a variety of tees, and I'm gonna get my hands on the "Naturally Sweet" and "Pick Pocket" shirts. I love "A mother's love" too. That may be next on the list. 

Back to CafePress. I found this I *heart* locs gym bag. It's a simple little design but I fell in love with it!  I am a sucker for a fine man with locs. I can't get it tho. The BF just had to cut his locs recently and he's still a little touchy about it! LOL Maybe I can get it when he's not so sensitive...

Soapbox Theory is one of the few sites I've seen that had apparel for men and women, and surprisingly my favorite design is one that is for men! The BP (Black Power) Stance design is awesome. Would be great to have a curvy female figure for a women's shirt!

Goddess Zuri has several lines of t-shirts, many of which have a natural theme like this I'm a Natural tee from  the beau-tees line. I love the creativity behind one line especially, the Sorori-tees. They have a natural spin for all four of the NPHC sororities, and one for non-Greeks as well! Only one complaint: it looks like they ran out of ideas by the time they got to my beloved Zeta. -_- I like the design on the Delta tees much better.

Zazzle, like CafePress, has plenty of natural-themed shirts, bags, pins, etc. This Afros are Love tee is among my favorites. In fact, I really like most of the designs under Bushy Baby! Apparel. I haven't found out for sure, but from the design I want to say its the same person who did the "regret" pic that I love. Anyone know for sure?

I know I'm missing some great ones. And I've seen some in the past that I cannot find online. That gives me the sads. LOL Tell me what I've missed! Surely my readers know of some great pro-natural apparel that they're keeping secret :) You can tell me, I promise not to show up in the same place as you with the same shirt!

By the way, one of my projects that I'm working on (besides a new website and book) is a line of natural tees. It's still a little ways off, but I wanted to give y'all a heads up!


  1. Love it, I've been looking for shirts like this!!!

  2. Wonderful, hope this post helped!



  4. This comment has been removed by the author.